Klachten

Uw ervaringen met onze dienstverlening zijn voor ons erg belangrijk. Daarom horen wij graag de ervaringen van u of uw dierbare. Dit kunnen natuurlijk zowel positieve als negatieve ervaringen zijn.

Wat te doen als u een klacht heeft?
Als uw verwachting van onze zorg- en dienstverlening niet uitkomt, u een klacht heeft en daar graag contact over wilt hebben, dan horen we dat graag. Want dat geeft gelegenheid om een oplossing te vinden. We hebben een document gemaakt hoe we met klachten om willen gaan. Hier leest u de officiële klachtenregeling van Zorggroep Hof en Hiem.

Hieronder geven we kort weer wat u kunt doen als u een klacht heeft of ergens niet tevreden over bent:

Praten met degene die het betreft
We willen graag dat u zich vrij voelt om de dingen te bespreken met de mensen die erbij betrokken zijn. Vaak blijkt een misverstand de oorzaak van de klacht. Een gesprek kan soms alles meteen oplossen. Maar, we beseffen we ook dat dit niet altijd lukt, om welke reden dan ook. Als dat het geval is, dan kunt u ook contact zoeken met de onafhankelijke klachtenfunctionaris.

Onafhankelijke klachtenfunctionaris
De onafhankelijke klachtenfunctionaris van Zorgbelang Fryslân is er om u te helpen uw ervaring bij Hof en Hiem bekend te maken. Het begint met een vertrouwelijk gesprek. Samen kijken jullie er dan naar wat de beste manier is om dat te doen. Het doel is dat er een oplossing komt waar alle betrokkenen mee verder kunnen.

Neem gerust vrijblijvend contact met haar op. Dit kan telefonisch, per mail of met een brief.

Contactgegevens Klachtenfunctionaris Zorg
t.a.v mw. D. Kronemeijer
K.R. Poststraat 70-72
8441 ER Heerenveen

Telefoon: 085 - 48 32 433 of 06 - 38 04 55 33
E-mail: kronemeijer@zorgbelang-fryslan.nl
Website: www.zorgbelangfryslan.nl

Geschillencommissie
In het kader van de klachtenregeling is Hof en Hiem aangesloten bij de Geschillencommissie Verpleging, Verzorging en Geboortezorg. De klachtenfunctionaris kan u hier meer over vertellen.